Strona powstaje od 9 maja 2010 |  Ostatnia aktualizacja: 07.03.2011                                                                                                   Odsłony:
Moja JAWA

Dane techniczne

Silnik: jednocylindrowy, dwusuwowy chłodzony powietrzem. Średnica cylindra 65mm. Skok tłoka 75mm. Pojemność skokowa 248,5cm3. Stopień sprężania 6,6:1. Moc 12 KM. Korbowód z ułożyskowaniem stopy łożyskiem rolkowym. Głowica wykonana ze stopu lekkiego, a cylinder z żeliwa. Smarowanie mieszanką o zawartości oleju w stosunku 1:25.

Instalacja elektryczna: Zapłon bateryjny, cewka umieszczone pod zbiornikiem paliwa. Prądnica prądu stałego o mocy 45 watów z regulatorem napięcia i wyłącznikiem samoczynnym umieszczona na wale silnika z prawej strony. Akumulator 6 V 14 Ah. Amperomierz dwukierunkowy umieszczony w stacyjce na zbiorniku paliwa. Świece zapłonowe z gwintem 14x1.25 o wartości cieplnej 225 wg. Boscha. Światło "stop" połączone z dźwignią hamulca koła tylnego.

Sprzęgło: Wielotarczowe, korkowe, pracujące w kąpieli olejowej posiada (oprócz normalnego ręcznego) automatyczny wyłącznik uruchamiany przez naciśnięcie dźwigni zmiany biegów.

Skrzynia biegów: Czteroprzekładniowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów nożną dźwignią umieszczoną z lewej strony motocykla. Wskaźnik biegu jałowego w postaci lampki kontrolnej umieszczony w stacyjce na zbiorniku paliwa. Przełożenia całkowite na poszczególnych biegach: I bieg - 15,668; II bieg - 8,759; III bieg - 6,265; IV bieg - 4,928. Przełożenia skrzyni biegów: I bieg - 3,166; II bieg - 1,769; III bieg - 1,266; IV bieg - 1. Pozycje dźwigni zmiany biegów: I bieg do góry luz, II, III i IV w dół. Przeniesienie napędu: Wał silnika - sprzęgło, łańcuchem jednorzędowym 3/8" X 3/8" - 60 ogniwa, pracującym w kąpieli olejowej. Skrzynia biegów - tylne koło, łańcuchem 1/2" x 5/16" (119 +1 ogniw) w szczelnej obudowie. Napęd szybkościomierza od wałka skrzyni biegów.

Podwozie: Rama zamknięta, pojedyncza, wykonana z rur stalowych o przekroju prostokątnym. Resorowanie koła przedniego teleskopowe z tłumieniem olejowym o skoku 130 mm (w nowym modelu 150mm), tylnego koła na wahaczu i dwóch amortyzatorach z tłumieniem olejowym o skoku 100mm.

Koła: Wymienne, 36-szprychowe, obręcze stalowe 1.65B X 16, osie przetykowe. Wymiar ogumienia koła przedniego i tylnego 3,25 X 16.

Hamulce: Pełnopiastowe o średnicy 160mm i szerokości okładzin 35mm. Powierzchnia całkowita okładzin ciernych 98cm2 w każdym kole.

Zbiornik paliwa: prasowany z blachy stalowej o pojemności 13litrów. Kran zbiornika umożliwia korzystanie z zapasu paliwa. W zbiornik wbudowana jest stacyjka z przełącznikiem i amperomierzem.

Wymiary zewnętrzne: Najmniejszy promień skrętu (pozycja pionowa) w prawo 2120mm, w lewo 2620mm.

Ciężar motocykla bez paliwa: 132kg. Stosunek ciężaru do mocy silnika bez obciążenia: 11,8 kg/KM, z pełnym obciążeniem: 25,2 kg/KM. Rozkład ciężarów na oś przednią motocykla: 100 kg, na oś tylną motocykla: 202kg.

Prędkość maksymalna: 105km/h

_________________________________________________________________________________________ Informacje zaczerpnięte z:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Jawa_250_353-03/04_Kyvacka