Strona powstaje od 9 maja 2010 |  Ostatnia aktualizacja: 07.03.2011                                                                                                   Odsłony:
Moja JAWA

Krótko o moim motocyklu


    Moją Jawe zakupiłem w maju 2010. Została wyciągnięta z komórki, gdzie była przechowywana prawdopodobnie od 1984. Wtedy poprzedni właściciel (starszy Pan ) ją wyrejestrował. Nie wiem jak długo była w jego posiadaniu. W wolnej chwili postaram sie to ustalić. Motocykl służył mu głownie do dojeżdżania do pracy. Niestety nic więcej nie udało mi sie ustalic. Sprzedający był trochę nerwowy i ciężko było z nim rozmawiać.
    Jest to Jawa 250 model 353 z 1957 roku. Zachowała sie dość dobrze. Jedyny element którego brakuje to klosz lampy przedniej z obudową. Został też założony silnik od modelu 354 o pojemności 350ccm. Niedługo postaram sie zdobyć oryginalny silnik od tego motocykla.
    Po oględzinach silnika okazało sie że jest on w bardzo dobrym stanie. Kupiłem nowy akumulator i postanowiłem go odpalić. Przeczyściłem gaźnik, styki przerywaczy, sprawdziłem instalację, znałazłem i właczyłem ukryty włącznik pod siedzeniem (takie zabazpieczenie poprzedniego właściciela by nikt nie odjechał jego jednośladem :)) Po okolo 2 godzinach pracy Jawa "odezwała" sie prawdopodobnie pierwszy raz od okolo 20 lat. Teraz silnik sprawuje sie bardzo dobrze ale wymaga jeszcze drobnych regulacji.
    Myślę, że z czasem przywrócę mu dawny blask i będę mogł powrócić nima na drogę.

    Obiecałem, że ustalę jak długo Jawa była w posiadaniu poprzedniego właściciela. Odwiedziłem sprzedającego by zdobyć oryginalny silnik i przy okazji dowiedziałem sie kilku rzeczy o Jawie. Była w jego posiadaniu od lat sześćdziesiątych, dokladnie nie pamięta roku w którym ją kupił. Zamontowany w niej oryginalny silnik o pojemności 250ccm służył mu do początku lat osiemdziesiątych. Potem rozpadł sie tryb trzeciego biegu i silnik został zamieniony na nowy. Jak opowiada poprzedni wlaściciel nowy silnik o pojemności 350ccm kosztował go tyle co nowa WSK. Stary silnik na początku lat osiemdziesiątych został rozebrany w celu naprawy. Niestyty nigdy nie został ponownie złożony i na strychu spedził prawie 30 lat. Nie wszystkie części się zachowały co można zobaczyć w dziale odbdowa.

Teraz rochę o planach na przyszłość:
  - Powrót do oryginalnego silnika o pojemności 250ccm.
  - Renowacja
  - Ponowna rejestracja

Wszytkie moje dalsze poczynania będe starał sie dokumentować na stronie. :)

Posłuchaj jak pracuje moja Jawa. Przepraszam za słabą jakość obrazu.